printlogo
http://www.ethz.ch/
Institut für Verkehrsplanung und Transportsysteme, ETH Zürich
 
print
  
Deutsch English

e-citations

 

, Weidmann, Ulrich, Carrasco, Nelson, Kupferschmid, Jonas, Marti, Christian, Schwertner, Michael, 2015 >>
Autor(en): Weidmann, Ulrich, Carrasco, Nelson, Kupferschmid, Jonas, Marti, Christian, Schwertner, Michael
Titel: Stand des Wissens zu Schweizer Tramsystemen im Mischverkehr
Kurzbeschreibung: 2
Publiziert in: Schriftenreihe/Institut für Verkehrsplanung und Transportsysteme
Band: 174
ISBN: 978-3-905826-38-8
Publikationsdatum / Empfangsdatum: 2015-01-01
Publikations-Status: Zürich
Publikations-Status: Published
Sprache: German
DBID Quelle: FORM-1448469937
Nebis System Nummer: 010542172
, Weidmann, Ulrich, Orth, Hermann, Dorbritz, Robert, Schwertner, Michael, Carrasco, Nelson, 2014 >>
Autor(en): Weidmann, Ulrich, Orth, Hermann, Dorbritz, Robert, Schwertner, Michael, Carrasco, Nelson
Titel: Verkehrsqualität und Leistungsfähigkeit des strassengebundenen öV
Untertitel: Quality and capacity of public transport on streets = Qualité du trafic et capacité des transports publics routiers
Kurzbeschreibung: Für die Verkehrsqualitätsbetrachtung des öffentlichen Verkehrs wird die Betrachtungsweise - im Gegensatz zu den individualisierten Verkehrssystemen - auf zwei Akteure ausgeweitet: · Kunde: ergebnisorientierte, subjektive Bewertung -> Beförderungsqualität · Verkehrsbetreiber: prozessorientierte, technische Beurteilung -> Betriebsqualität/ Leistungsfähigkeit. Für die Beförderungsqualität und die Betriebsqualität/Leistungsfähigkeit werden für die folgenden Verkehrssysteme aufgrund von Literaturanalysen, bestehenen Richtlinien und Normenwerken, vorliegenden empirischen Untersuchungen, empirischen Neuerfassungen sowie Modellen repräsentative Richtwerte und Bemessungsverfahren für schweizerische Verhältnisse erarbeitet: · Strassenbahn, · (Trolley-)Busse im Linienverkehr und · Bedarfsbussysteme Da Bedarfssysteme naturgemäss bei sehr tiefer Nachfrage eingesetzt werden, weicht deren Betrachtung von den übrigen Systemen ab. Insbesondere die Aspekte des Ressourceneinsatzes und der Wartezeiten der Fahrgäste stehen hier im Vordergrund. Aufgrund einer detaillierten Literaturauswertung werden in einer ersten Phase relevante Parameter zur Beschreibung der Verkehrsqualität und Einflussgrössen auf die Leistungsfähigkeit für die drei obengenannten Verkehrssysteme bestimmt und die schon vorhandenen Erkenntnisse aus der Vorstudie SVI 2007/005 zusammengetragen, sowie allfällige Daten erhoben und ausgewertet. Auf dieser Grundlage werden in einer zweiten Phase einerseits Richtwerte und Bemessungsverfahren der Beförderungsqualität und der Betriebsqualität/Leistungsfähigkeit in Abhängigkeit der ermittelten Einflussfaktoren festgelegt und andererseits Abstufungen zur Verkehrsqualität erarbeitet. Aufgrund der Erkenntnisse werden Vorschläge für Bemessungsverfahren für die verschiedenen Systeme, Betriebsformen und Anlagen unterbreitet und Empfehlungen für die Normung zusammengefasst.2
Publiziert in: Eidgenössisches Departement für Umwelt, Verkehr, Energie und Kommunikation UVEK, Bundesamt für Strassen
Band: 1443
Publikationsdatum / Empfangsdatum: 2014-01-01
Publikations-Status: Bern
Publikations-Status: Published
Sprache: German
DBID Quelle: FORM-1407768835
Nebis System Nummer: 010126138
, Carrasco, Nelson, 2014 >>
Autor(en): Carrasco, Nelson
Titel: Planning, operation, and the influence of national culture on public transport service reliability
Kurzbeschreibung: 2
Publiziert in: Monograph series / Institute for Transport Planning and Systems
Band: 169
Publikationsdatum / Empfangsdatum: 2014-01-01
Publikations-Status: Zürich
Publikations-Status: Published
Sprache: English
ETH Dissertationsnummer: 22318
DBID Quelle: FORM-1414316229
DOI: 10.3929/ethz-a-010445311
Nebis System Nummer: 010445311
, Carrasco, Nelson, 2014 >>
Autor(en): Carrasco, Nelson
Titel: BHLS – Buses with High Level of Service: Beispiele in Europa und in der Schweiz
Kurzbeschreibung: 2
Publikationsdatum / Empfangsdatum: 2014-01-01
Publikations-Status: Published
Eventname: Forum für öV-Systeme in mittelgrossen Städten
Eventdatum: 12 June 2014
Ort: Luzern
Sprache: German
DBID Quelle: FORM-1445585409
, Weidmann, Ulrich, Orth, Hermann, Carrasco, Nelson, Schwertner, Michael, 2013 >>
Autor(en): Weidmann, Ulrich, Orth, Hermann, Carrasco, Nelson, Schwertner, Michael
Titel: A Public Transport Performance Measurement System for Switzerland and its Calibration
Publikationsdatum / Empfangsdatum: 2013-01-01
Publikations-Status: Published
Eventname: 92nd Annual Meeting of the Transportation Research Board
Eventdatum: January 13-17, 2013
Ort: Washington, DC, USA
Sprache: English
DBID Quelle: FORM-1384070614
, Orth, Hermann, Carrasco, Nelson, Schwertner, Michael, Weidmann, Ulrich A., 2013 >>
Autor(en): Orth, Hermann, Carrasco, Nelson, Schwertner, Michael, Weidmann, Ulrich A.
Titel: Calibration of a public transport performance measurement system for Switzerland
Kurzbeschreibung: Performance evaluation is fundamental to transport analysis and operations. This paper describes a quality evaluation framework based on level of service (LOS) developed for urban public transport in Switzerland. The framework focuses on four key indicators: on time performance, headway adherence, speed and passenger loads. The framework allows users to assess service quality at different levels by measuring the indicators at the single element level and aggregating scores over larger sets of elements. The number of indicators is relatively small compared to other frameworks, this makes the method easier to apply but also provides less detailed results. An earlier paper presented a conceptual approach for the framework. This paper extends that work by describing the approach in more detail and focusing on calibration of the LOS framework and application of the framework to a real example in Zurich. The research is part of a larger effort designed to develop a consistent multimodal LOS evaluation system for Switzerland. This system would include non-motorized traffic, public transport and road-based transport.
Buchtitel: Transit 2013, Volume 2
Publiziert in: Transportation research record
Band: 2351
Seiten: 104 - 114
ISSN: 0361-1981
Publikationsdatum / Empfangsdatum: 2013-01-01
Publikations-Status: Washington, DC
Publikations-Status: Published
Einordnungen: Architektur, Gebaute Umwelt und Umweltgestaltung allgemein|Architecture, Built Environment and Environmental Design, General, Umweltproblematik allgemein|Environmental Problems, General
Sprache: English
DBID Quelle: FORM-1397129999, FORM-1376580251, WOS-000333233500012
DOI: 10.3141/2351-12
Nebis System Nummer: 000024408
, Orth, Hermann, Carrasco, Nelson, Schwertner, Michael, Weidmann, Ulrich A., 2013 >>
Autor(en): Orth, Hermann, Carrasco, Nelson, Schwertner, Michael, Weidmann, Ulrich A.
Titel: Calibration of a Public Transport Performance Measurement System for Switzerland
Kurzbeschreibung: Performance evaluation is fundamental to transport analysis and operations. This paper describes a quality evaluation framework based on level of service (LOS) developed for urban public transport in Switzerland. The framework focuses on four key indicators: on time performance, headway adherence, speed and passenger loads. The framework allows users to assess service quality at different levels by measuring the indicators at the single element level and aggregating scores over larger sets of elements. The number of indicators is relatively small compared to other frameworks, this makes the method easier to apply but also provides less detailed results. An earlier paper presented a conceptual approach for the framework. This paper extends that work by describing the approach in more detail and focusing on calibration of the LOS framework and application of the framework to a real example in Zurich. The research is part of a larger effort designed to develop a consistent multimodal LOS evaluation system for Switzerland. This system would include non-motorized traffic, public transport and road-based transport.
Publikationsdatum / Empfangsdatum: 2013-01-01
Publikations-Status: published
Eventname: 92nd Annual Meeting of the Transportation Research Board
Eventdatum: January 2013
Ort: Washington D.C., USA
Sprache: english
DBID Quelle: FORM-1376580251
, Weidmann, Ulrich, Kirsch, Uwe, Carrasco, Nelson, Anderhub, Gabriel, 2012 >>
Autor(en): Weidmann, Ulrich, Kirsch, Uwe, Carrasco, Nelson, Anderhub, Gabriel
Titel: Wirkungsweise und Potential von kombinierter Mobilität
Untertitel: Mode of action and potential of combined mobility=Mode d'action et le potentiel de la mobilité combinée
Kurzbeschreibung: Advantages of different transport modes are combined during the planning phase by proposing intermodal offers. Based on their personal cost-benefit optimization, travelling persons choose a combination of different transport modes on their trips. Surveys on different kind of P+R and B+R stations are used to describe and quantify the effects and correlations between intermodal passenger transport, decision behaviour and users structure. Rearrangement of individual traffic to public transport or non-motorised traffic will be calculated for different types of locations. An estimation of the mid- and long-term potential of P+R and B+R in Switzerland based on correlation-effects, success factors and predicted users will be accomplished. Several scenarios will be developed and illustrated within this process and are used to predict the future rearrangement potential and its consequences. Based on the study insights, recommendations for strategies and implications of planning for further development of intermodal mobility will be proposed
Publiziert in: Eidgenössisches Departement für Umwelt, Verkehr, Energie und Kommunikation UVEK, Bundesamt für Strassen
Band: 1380
Publikationsdatum / Empfangsdatum: 2012-01-01
Publikations-Status: Bern
Publikations-Status: Published
Sprache: German
DBID Quelle: FORM-1358233821
Nebis System Nummer: 007590560
, Carrasco, Nelson, Fink, Olga, 2012 >>
Autor(en): Carrasco, Nelson, Fink, Olga
Titel: Operational stability and reliability of urban bus routes in Zurich, Switzerland
Publiziert in: Schriftenreihe / Institut für Verkehrsplanung und Transportsysteme
Band: 156
Publikationsdatum / Empfangsdatum: 2012-01-01
Publikations-Status: Zürich
Publikations-Status: Published
Sprache: English
DBID Quelle: FORM-1337688873
Nebis System Nummer: 007279385
, Carrasco, Nelson, 2011 >>
Autor(en): Carrasco, Nelson
Titel: Reliability Improvement Potential of High-Quality Bus Transit Service in Zurich Switzerland
Publikationsdatum / Empfangsdatum: 2011-01-01
Publikations-Status: Published
Eventname: 90th Annual Meeting of the Transportation Research Board
Eventdatum: January 23-27, 2011
Ort: Washington, D.C., USA
Sprache: English
DBID Quelle: FORM-1364551425
, Weidmann, Ulrich, Carrasco, Nelson, 2010 >>
Autor(en): Weidmann, Ulrich, Carrasco, Nelson
Titel: Management und Systembetrieb
Untertitel: Systemführung, Marketing, Qualität
Publiziert in: Vorlesungsskripte IVT
Band: 4.2
Publikationsdatum / Empfangsdatum: 2010-01-01
Publikations-Status: Zürich
Publikations-Status: Published
Sprache: German
Review-Status: Unknown
DBID Quelle: FORM-1294913311
, Menghini, Gianluca, Carrasco, Nelson, Schüssler, Nadine, Axhausen, Kay W., 2010 >>
Autor(en): Menghini, Gianluca, Carrasco, Nelson, Schüssler, Nadine, Axhausen, Kay W.
Titel: Route choice of cyclists in Zurich
Kurzbeschreibung: This paper presents the first route choice model for bicyclists estimated from a large sample of GPS observations and overcomes the limitations inherent in the generally employed stated preference approach. It employs an improved mode detection algorithm for GPS post-processing to determine trips made by bicycle, which are map matched to an enriched street network. The alternatives are generated as a random sample from an exhaustive, but constrained search. Accounting for the similarity between the alternatives with the path-size factor the MNL estimates show that the elasticity with regards to trip length is nearly four times larger than that with respect to the share of bike paths. The elasticity with respect to the product of length and maximum gradient of the route is small. No other variable describing the routes had an impact. The heterogeneity of the cyclists is captured through interaction terms formulated on their average behaviour.
Publiziert in: Transportation research. Part A, Policy and practice
Band: 44
Ausgabe: 9
Seiten: 754 - 765
ISSN: 0965-8564
Publikationsdatum / Empfangsdatum: 2010-01-01
Publikations-Status: Oxford
Publikations-Status: Published
Einordnungen: Route choice, Discrete choice modelling, Bicycle lanes, Map matching
Sprache: English
Review-Status: Peer reviewed
Schlüsselwort: Route choice, Discrete choice modelling, Bicycle lanes, Map matching
DBID Quelle: FORM-1282031573, WOS-000282485400008
DOI: 10.1016/j.tra.2010.07.008
Nebis System Nummer: 000626628

 

 

 

Wichtiger Hinweis:
Diese Website wird in älteren Versionen von Netscape ohne graphische Elemente dargestellt. Die Funktionalität der Website ist aber trotzdem gewährleistet. Wenn Sie diese Website regelmässig benutzen, empfehlen wir Ihnen, auf Ihrem Computer einen aktuellen Browser zu installieren. Weitere Informationen finden Sie auf
folgender Seite.

Important Note:
The content in this site is accessible to any browser or Internet device, however, some graphics will display correctly only in the newer versions of Netscape. To get the most out of our site we suggest you upgrade to a newer browser.
More information

© 2016 ETH Zürich | Impressum | Disclaimer | 15.7.2014
top